Artyści!

lis 22, 2016 · 4 min read
Rafał Dziemidok, dr Wojciech Klimczyk, Ramona Nagabczyńska, Tomasz Ciesielski, to goście dwóch listopadowych wieczorów "Taniec, moja miłość". 25 i 26 listopada @ 19:30 Komuna//Warszawa
Chcę się czegoś nauczyć od moich kolegów, dlatego robię ten projekt. Teatr/taniec to moje miejsce pracy, nie w sensie budynku, ale to pewien stan materializowania myśli i emocji. Taniec jest wiedzą i praktyką w jednym. Trzeba go doświadczać, inaczej się nie zmaterializuje. Zwykle pracuję sama, mimo że dużo ludzi wokół. I tak niczego nie zrobię inaczej, niż zrobię. W tym sensie inni nie mają na mnie wpływu. Pokazuję propozycje, dzielę ze moimi małymi odkryciami i wtedy pojawiają się możliwości relacji między ludźmi. Nie znajdziemy poradników, ani wzorów na taniec, dlatego teraz chcę zaczerpnąć trochę nauki i doświadczenia od innych. Zaprosiłam praktyków i teoretyków, aby dowiedzieć o nich, o sobie i naszym zawodzie. Jak funkcjonują, z jakiej perspektywy patrzą na swoje działania, co ich uwiera, a co inspiruje: jak uprawiają swój teatr. Lubię kiedy artyści zajmują mój umysł i emocje i bez względu na to co robią czuję, że docierają do mnie, że stają mi się bliscy, choć nawet ich nie znam i nie idę potem z nimi na wino, aby się zaprzyjaźnić. Wtedy wydaje mi się że znam ich i nie mam potrzeby się zaprzyjaźniać. Tym razem będzie inaczej. Choć przez chwilę potrzebuję żywej relacji, spotkania z innymi, z drugim człowiekiem, artystą, na scenie, aby zrozumieć w czym tkwi nasza miłość do tańca. - Edyta Kozak (kuratorka, dyrektora artystyczna C/U) Tomasz Ciesielski - performer, tancerz, badacz i menadżer teatru, w swoich działaniach łączący wszystkie te trzy doświadczenia. Od 2009 roku członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, w tym czasie uczestniczył w projektach: "Antyk/Taniec w Re-Konstrukcji", "Koguty, Borsuki i inne Kozły", "Oratorium Dance Project". W 2011 roku nawiązał współpracę z duńskim zespołem Granhøj Dans, realizując międzynarodowy spektakl "Men&Mahler" oraz "Rite of Spring Extended", w reżyserii Palle Granhøja. Oba widowiska otrzymały nagrodę dla najlepszego duńskiego spektaklu teatru tańca Årets Reumert 2013 i 2014. Twórca autorskich performansów, m. in. "Sens-akcja", prezentowany w Polsce i USA. Autor publikacji (jedyna na polskim rynku monografia tematyczna „Taneczny umysł. Teatr ruchu i tańca w perspektywie neurokognitywistycznej”) i uczestnik projektów (Polska, Francja, Wielka Brytania) dotyczących możliwości zastosowania wiedzy z zakresu nauk kognitywnych i neuronauk w badaniach nad tańcem. Rafał Dziemidok – tancerz, choreograf, pedagog.  Pracę zawodową na polu tańca rozpoczął w 1992 roku w Bard College w Stanach Zjednoczonych jako student wydziału Drama/Danc. Następnie współpracował z Teatrem Dada von Bzdülöw Leszka Bzdyla i Katarzyny Chmielewskiej, nieistniejącym już Gdańskim Teatrem Tańca Wojciecha Mochnieja i Melissy Monteros oraz Compagnie Yvette Bozsik z Budapesztu. Równolegle ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Gdańskim, porównawcze studia konstytucyjne i Wydział Praw człowieka na Uniwersytecie Środkowoeuropejskim (CEU) w Budapeszcie. Od 1997 roku jako niezależny twórca Dziemidok realizuje prace solowe i duety. Od 2014 r mieszka w Berlinie. dr Wojciech Klimczyk – socjolog kultury, autor książek: Erotyzm ponowoczesny, Wizjonerzy ciała. Panorama współczesnego teatru tańca oraz Wirus mobilizacji. Taniec a kształtowanie się nowoczesności (1455-1795), tomy 1-2Wraz z Agatą Świerzowską zredagował antologię Music and Genocide. Poza uniwersytetem współtworzy kolektyw artystyczny Harakiri Farmers pracujący na przecięciu dyscyplin: tańca współczesnego, teatru i performansu Karol Franczak – socjolog i kulturoznawca, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmuje się problematyką władzy i komunikacji, socjologii kultury oraz sztuki współczesnej. Autor książki o niepokornych pisarzach austriackich Kalający własne gniazdo. Artyści i obrachunek z przeszłością (Universitas). Publikuje w czasopismach naukowych oraz w prasie społeczno-kulturalnej, m.in. „Odrze” i „Tygodniku Powszechnym”. Ramona Nagabczyńska - tancerka i choreograf. Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Warszawie, a następnie studiowała taniec współczesny w Hochschule Fur Musik Und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem oraz w The Place w Londynie. Pracowała jako tancerka m. in. dla Polskiego Teatru Tańca, Teatru Tańca Zawirowania, Marysi Stokłosy, Good Girl Killer, Darkin Ensemble, Tom Dale Company, Lucy Guerin i Carrie Cracknell. Obecnie współpracuje z Clod Ensemble (Wielka Brytania), choreografem Davidem Wampachem (Francja) oraz z Kayą Kołodziejczyk. Jest członkiem kolektywu U/LOI, zrzeszającego polskich choreografów i tancerzy głównie pracujących zagranicą oraz Centrum w Ruchu.

Może cię zainteresować