Připojte se ke komunitě hráčů sázkové kanceláře Mostbet v České republice a sázejte na sport a
hrajte v kasinu Mostbet. Najdete zde vysoké kurzy, různé bonusy a akce, sázky zdarma a roztočení zdarma, stejně jako jednoduchou registraci a rychlý výběr prostředků. A pokud si stáhnete naši mobilní aplikaci, vaše hra bude ještě pohodlnější. Připojte se a vyhrajte!
wstęp wolny / zarejestruj się
7 .10. 2023 / 12:00-14:00 + 15:00-17:00 / STUDIO teatrgaleria, Modelatornia
Międzynarodowy panel dyskusyjny w języku angielskim
Artysta, często uznawany za postać pełną kontrastów, budzi skrajne emocje jako człowiek i jako twórca. O artystach tańca wiemy mniej, ciszej. Jednak nie są oni wolni od stereotypów określających prawdziwego artystę jako szalonego, cierpiącego, pełnego namiętności, wzniosłych uczuć, melancholii. To uczucia/atrybuty, które cieszą się społecznym uznaniem, są interpretowane jako oznaka wielkiego geniuszu. O ile dobrostan widza znajduje swoje miejsce w dyskursie artystycznym czy społecznym, istnienie, a przede wszystkim tworzenie dobrostanu artysty tańca, jego warunków i kultury pracy próbowało się do tej pory przemilczeć. W dobie odkrywania, ujawniania sytuacji represyjnych rozpoczynamy rozmowę o zdrowiu psychicznym tych, którzy taniec tworzą. Kiedy praca twórcza staje się radością i dobrodziejstwem, a kiedy przekleństwem i cierpieniem? Jakie czynniki tłumią spontaniczność myślenia i są represyjne względem twórczości? Jak konstruktywnie, skutecznie i twórczo radzić sobie z nową rzeczywistością?
Nad tymi pytaniami zastanowimy się wspólnie z naszymi gośćmi z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Finlandii i Polski – praktykami i teoretykami. Uczestniczą oni w zmianach zachodzących w systemach edukacyjnych, tworzą programy uwzględniające psychofizyczny dobrostan tancerza oraz warunki jego pracy, wspierają zdrowie artystów, są świadomi ich potrzeb i niedoborów. Paneliści i panelistki podzielą się swoimi doświadczeniami z różnych perspektyw: twórców i twórczyń, pedagogów i pedagożek, edukatorów i edukatorek, historyków i historyczek tańca.
Udział biorą:
dra Emilia Cholewicka (PL), moderatorka ? ekonomistka kultury, kulturoznawczyni, adiunktka na Uniwersytecie SWPS, pracowniczka Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną; tancerka, absolwentka OSB im. R. Turczynowicza; stypendystka MNiSW, NIMiT-u, a także Rektora i Dziekana SWPS. Brała udział w takich projektach, jak Szacowanie liczebności artystów, twórców i wykonawców w Polsce a także CICERONE (Horyzont 2020). Naukowo zajmuje się rynkiem pracy artystek i artystów, kobietami na rynku pracy, związkami ekonomii, kultury i sztuki, a także zagadnieniami z dziedziny dance studies, women i feminist studies.
Amy Draper (UK) ? reżyserka teatralna, trenerka i trenerka kobiet. Reżyserowała od świetlic po Royal Shakespeare Company. Jej pasją jest tworzenie nowego teatru muzycznego. Jest doświadczonym praktykiem edukacyjnym m.in. w RSC i National Theatre. Regularnie prowadzi warsztaty dla uniwersytetów i szkół teatralnych, takich jak Bath Spa University, gdzie jest wykładowczynią. Na 22. C/U prowadzi warsztaty ?Menstrual Cycle Awareness in the Creative Process?. Podczas panelu chce zwrócić uwagę na świadomość zdrowia menstruacyjnego jako czynnika, który ma istotnie wpływ na indywidualne samopoczucie artystki oraz grupy, a także na twórczy proces.
Rafał Dziemidok (PL/DE) ? choreograf, performer, pisarz. Tworzy projekty autorskie, pracuje w teatrze, operze, filmie, pisze teksty teatralne. Studiował taniec i prawo ? w Polsce, na Węgrzech i w USA. Tańczył z Dada von Bzdülöw, Gdańskim Teatrem Tańca i węgierską Compagnie Yvette Bozsik. Współtworzy grupę artystyczną Koncentrat. Jego prace prezentowane były, m.in. na Polskiej Platformie Tańca oraz w ramach selekcji sieci Aerowaves (2011, ?Kra?). Od 2012 r. mieszka w Berlinie. Od 2001 regularnie prezentuje swoje prace na C/U, w tym roku premierę „Bestseller”. Podczas panelu podzieli się doświadczeniem praktyki tanecznej zwracając uwagę na dysfunkcyjny system.
Małgorzata Dzierżon (PL/UK), moderatorka – choreografka, producentka i pedagożka tańca. Kierowniczka Baletu Opery Wrocławskiej. Występowała na najbardziej renomowanych scenach z zespołami takimi jak Rambert, Gothenburg Ballet i Royal Danish Ballet oraz gościnnie z Waynem McGregorem i Ballet Boyz. Wykładała w Royal Academy of Dance, a także gościnnie w Royal Ballet School i Central School of Ballet w Londynie. Była artystką-rezydentką w Akademii Sztuk Performatywnych w Hong Kongu w 2020 oraz pracowała przez wiele lat jako dyrektorka artystyczna i producentka z zespołem Fertile Ground i New Movement Collective w Wielkiej Brytanii.
Jagoda Ignaczak (PL) – filolożka polska, teatrolożka, historyczka tańca. Działalność zawodową rozpoczęła jako pedagożka w Klinice Psychiatrycznej AM w Łodzi. W latach 1987-1997 była starszą asystentką w Zakładzie Dramatu i Teatru UŁ. Od 1989 do 2016 kierowniczka literacka, dramaturżka i rzeczniczka prasowa Polskiego Teatru Tańca. Wykładowczyni Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na UMFC w Warszawie i na kierunku taniec w AWF w Poznaniu. W panelowym wystąpieniu przyjrzy się sztuce tańca jako sztuce transgranicznej i zjawisku społecznemu, nie wolnemu od sytuacji represyjnych, rewidując postawy i definicje, jakie dokonały się w historii tańca XX i XXI wieku.
Erin Sanchez (UK) ? rzeczniczka, edukatorka i badaczka zdrowia fizycznego i psychicznego tancerzy. Współautorka książki ?Performance Psychology for Dancers?. Prowadzi kursy Empowering Dance? dla nauczycieli oraz warsztaty dla profesjonalistów i studentów tańca. Zarządza brytyjskim Narodowym Instytutem Medycyny Tańca i Nauki o Tańcu (NIDMS) oraz działem ds. Zdrowia, Dobrostanu i Performansu w One Dance UK ? organizacji zrzeszającej brytyjskich działaczy i ekspertów z sektora tańca. Działając na różnych polach zawodowych, lobbuje za rozwojem usług psychologicznych, opartych na zasadach pozytywnego wsparcia i rozwijania mocnych stron oraz za szerzeniem edukacji psychologicznej, wdrażaniem zdrowych warunków pracy i szkolenia tej grupy zawodowej. Podczas panelu podzieli się swoim doświadczeniem wspierania tancerzy w ich zdrowiu psychicznym, rozwoju i karierze.
Marta Wołowiec (PL) – performerka, choreografka, tancerka, pedagożka i menedżerka tańca. Absolwentka kulturoznawstwa oraz zarządzania kulturą i mediami. Kierowniczka Krakowskiego Centrum Choreograficznego. Tworzy solo i kolektywnie, na scenach tanecznych, muzycznych i teatralnych, w Polsce i za granicą. W pracach choreograficznych eksploruje temat energii i ruchu progresywno-transowego. W tym roku po raz pierwszy pokaże swoją pracę na C/U („Tens”). Podczas panelu zwróci uwagę na presję związaną z wykonywaniem zawodu, nieprzewidywalność, brak zdrowej rutyny, nadmierną odpowiedzialność, a także na ideę zrównoważonego rozwoju w obrębie pracy własnej.
dr Paulina Wycichowska (PL)? kierowniczka Zakładu Tańca AWF Poznań. Choreografka, nauczycielka akademicka, pedagożka tańca i tancerka, arteterapeutka. Interesuje ją holistyczne i interdyscyplinarne podejście do człowieka, procesów nauczania i uczenia się, uprawiania i upowszechniania sztuki. Prowadzi zajęcia związane z tańcem, a także treningi uważności i kreatywności w ramach warsztatów rozwojowych. Podczas panelu skoncentruje się na temacie budowania i jakości empatycznej relacji poprzez praktykę-doświadczanie tańca/świadomego ruchu.
Simo Vassinen (FI/DE) ? tancerz, performer, pisarz, tłumacz i body worker. W swoich pracach łączy transcendencję tańca i kultury rave z psychoanalizą, medytacją dynamiczną, pracą z ciałem i futurologią. W przeszłości brał na warsztat m.in. emocje związane ze zmianami klimatu i Konkurs Piosenki Eurowizji. Często łączy badania społeczne i dziennikarstwo z tańcem i fizycznością. Prowadzi badania nad zdrowiem psychicznym tancerzy, m.in. jako członek grupy roboczej ds. kultury pracy przy stowarzyszeniu ludzi tańca ZTB Berlin. W panelu podzieli się przemyśleniami na temat emocjonalnego i psychicznego życia tancerzy podczas pandemii w Berlinie w oparciu o prowadzone przez siebie badania i wywiady, a także refleksją nad niezbędnymi praktykami ciała w miesiącach izolacji oraz opowie o ekscytującym rozkwicie kultury tańca.
Kuratorki: Emilia Cholewicka, Edyta Kozak, Aleksandra Rembowska
Partner: Warszawskie Obserwatorium Kultury
Projekt współfinansowany przez British Council