Swan Lake Solo

Premiera polska / 35 min / STUDIO teatrgaleria

35/25 zł
  • Udostępnij:
15/10
godz. 18:00
DOSTĘPNOŚĆ
ikona dynamicznej osoby na wózku Ikona symbolizująca pętlę indukcyjną Ikona kamizelki z symbolem fal dźwękowych na brzuchu. Reprezentuje urządzenia dostępnościowe, które pozwalają odczuwać dźwięki jako drgania na ciele.
O narzędziach, które kryją się za ikonami 👉 TUTAJ
Daj nam znać, z czego chcesz skorzystać na bow@cialoumysl.pl

 

Klasyka obciążona polityką – streszczona w ciele jednej ukraińskiej tancerki

Począwszy od 1895 roku (premiera wersji Mariusa Petipy i Lwa Iwanowa) Jezioro łabędzie jest pomnikiem klasyki baletowej, silnie obciążonym politycznym dziedzictwem. W świetle inwazji Rosji na Ukrainę zadajemy pytanie o to, jak dziś mówić o rosyjskim balecie klasycznym. Czy można wyzwolić go spod ciężaru zbiorowej, politycznej odpowiedzialności?

Od czasu upadku Gorbaczowa (1991) telewizja w Rosji transmituje balet Czajkowskiego, gdy tylko wiadomości stają się zbyt gorące. 9 marca 2022 roku na pierwszej stronie opozycyjnej gazety „Nowaja Gazieta” pojawiły się sylwetki czterech tancerek z Jeziora łabędziego na tle atomowego grzyba.

Po wybuchu wojny na Ukrainie w lutym 2022 Olga Dukhovnaya zrezygnowała ze stworzenia choreografii Jeziora łabędziego dla 32 tancerzy, orkiestry i śpiewaków na zamówienie moskiewskiego Muzeum Sztuki Współczesnej. We współpracy z Antonem Svetlichnym, autorem kompozycji elektronicznej z wykorzystaniem fragmentów oryginalnej partytury, Dukhovnaya proponuje autorską, nowoczesną i krytyczną wersję Jeziora łabędziego, w której cały corps de ballet to jeden wykonawca: ona.

W Swan Lake Solo nie ma ani łabędzi, ani książąt. To nie jest solo księżniczki Odetty, nie jest to też współczesna wersja baletu Czajkowskiego – to spektakl tańca komentujący aktualną rzeczywistość.

SPOTKANIE Z ARTYSTAMI – odbędzie się ok. godz. 19:15 po spektaklu ODBICIA. Udział wezmą twórcy EVERYMINUTE MOTHER LAND Macieja Kuźmińskiego, SWAN LAKE SOLO Olgi Duchownej oraz ODBIĆ Anny Steller.

Spotkanie w języku angielskim, z tłumaczeniem na Polski Język Migowy.

Prowadzenie: Polina Bulat. O osobie prowadzącej przeczytasz TUTAJ

TWÓRCY

Choreografia: Olga Dukhovnaya

Na podstawie swobodnej interpretacji baletu Piotra Czajkowskiego

Partytura choreograficzna: Olga Dukhovnaya, Alexis Hedouin

Dźwięk: Anton Svetlichny

Oświetlenie i kostiumy: Guillaume Jouin i Marion Regnier

Konsultacja: François Maurisse

Kierownictwo sceny: François Aubry, Felix Löhmann

Kierowniczka produkcji: Amélie-Anne Chapelain

Zdjęcia: Doriane Rio

Produkcja: C.A.M.P.

Koprodukcja: Le Quartz – Scène Nationale de Brest; Au bout du plongeoir & la Coopération Nantes-Rennes-Brest-Rouen – Itinéraires d’artiste(s). Przy wsparciu Rencontres chorégraphiques internationales de Seine-Saint-Denis oraz DRAC Bretagne.

Pokaz spektaklu w ramach Festiwalu Ciało/Umysł jest możliwy dzięki wsparciu Instytutu Francuskiego w Warszawie.

Premiera: 08.07.2022

 

Artyści