IMPRESSKA: PLUS MINUS SPEKTAKLE I TOASTY

Wydarzenia towarzyszące / 300 min / Komuna Warszawa

30 zł
  • Udostępnij:
16/10
godz. 18:15

Helena Gołąb, oprowadzanie performatywne po wystawie Impress me
Iwona Olszowska, Transition
Łukasz Wójcicki, One Man Festival
Eva Klimackova, Open Laboratory
Centrum w Ruchu, Jutro

+ tort

Wieczorny blok to seria performansów mających na celu zarówno przepracowanie doświadczenia i pamięci uczestnictwa (Iwona Olszowska), jak i sformułowanie komentarzy artystów przyglądających się festiwalowi z bliska (Łukasz Wójcicki ze specjalnym udziałem Krystyny Mazurówny) lub z daleka (Eva Klimackova).

Festiwalowa rodzina istnieje efemerycznie, ale i w sposób ciągły – w pamięci i w następstwach inspiracji i wyborów. Ostatniego dnia festiwalu zapraszamy do poznania się w tej rodzinie bliżej i w inny sposób, niż pozwala na to chwilowe spotkanie na widowni; wkręćmy się w Impresskę – fanaberię artystycznej psychoanalizy ciało/umysłu przygotowaną specjalnie na dwudziestą edycję festiwalu. Spędźmy razem cały dzień: od śniadania po ostatnie chwile przed snem!

Kuratorka: Joanna Szymajda
Koncepcja: Hanna Raszewska-Kursa + Ciało/Umysł
Komisja Selekcyjna: Małgorzata Haduch, Irmina Kalotka, Paweł Kamiński, Katarzyna Orzeszek-Koroblewska, Joanna Szymajda
Kierownictwo produkcji: Irmina Kalotka

OPIS WYDARZEŃ:

Oprowadzanie performatywne:

Oprowadzanie performatywne po wystawie Impress me!

TranSitIon
improwizacja strukturalna oparta na procesie Body-Mind Centering

Choreografia: Iwona Olszowska
Wykonanie: Iwona Olszowska, Paweł Konior
Muzyka: Marcin Janus

Stan przejścia, zmiany, reakcji… rezonowanie, oddziaływanie…
Sfera trwania, przemiany
Podążanie ciała i umysłu
Bycie w przestrzeni fal, ich różnorodności, podróż w nastrój, ocean przestrzeni, jonosferę…
trans – obecność – wibracja
Usiąść przed podróżą
Zanurzyć się…
dotrzeć plus minus do…

One Man Festival
wykład-instala(k)cja performatywna

pomysł, choreografia, performans – Łukasz Wójcicki
konsultacje choreo-dramaturgiczne – Ola Osowicz
z gościnnym udziałem Krystyny Mazurówny (TBC)

Proponowana akcja to miks artystyczny form i języków charakterystyczny dla festiwalu C/U, ale przede wszystkim zwrócenie uwagi na „rozbranżowienie” osób zajmujących się tańcem i choreografią, sięgających do środków wyrazu z innych sztuk performatywnych. Pojawia się tu również potrzeba prywatnej odpowiedzi na pytanie, jak bardzo muszę przekroczyć swój taniec i choreografię, żeby sprostać coraz bardziej multidyscyplinarnym wyzwaniom konkursów, grantów i stypendiów.

Open Laborartory
laboratorium choreograficzne

Open Laborartory ma na celu przepracowanie wybranych tematów i zagadnień z dwudziestu lat festiwalu w formie „eksploracji dokumentalnej”. To rewizja historii festiwalu z punktu widzenia dzisiejszej sytuacji oraz aktualnych różnic i propozycji choreograficznych, społecznych i politycznych. Rezultat tej wymiany i poszukiwań pomiędzy trójką performerek może przybrać formę score performance z wykorzystaniem m.in. badań poprzez ruch, ustawień improwizacyjnych, dyskusji, notatek, zdjęć, dialogu między performerkami.

Pomysł: Eva Klimackova
Wykonanie: Eva Klimackova, Iwona Olszowska, Aleksandra Bożek-Muszyńska

Jutro

Jutro to wspólny projekt i polityczny manifest kolektywu Centrum w Ruchu i choreografki La Ribot. Angażuje dziesięć choreografek wierzących we wspólnotę tworzenia – spotkanie, wymianę, wsparcie, w pracę artystyczną, której wartość nie zależy od instytucjonalnej reprezentacji (projekt nie uzyskał wsparcia MKDNiS). Wierzymy, że mimo pandemii i braku wsparcia finansowego mamy moc tworzyć razem przestrzeń obecności i wypowiedzi dla kobiecego ciała. Tworzymy dzięki otrzymaniu dotacji lub pomimo jej braku.

Artyści