Kaya Kołodziejczyk, oprowadzanie performatywne po wystawie Impress me
Iwona Olszowska, Transition
Łukasz Wójcicki, One Man Festival
Eva Klimackova, Open Laboratory
Centrum w Ruchu, Jutro Impresska
+ tort
Wieczorny blok to seria performansów mających na celu zarówno przepracowanie doświadczenia i pamięci uczestnictwa (Iwona Olszowska), jak i sformułowanie komentarzy artystów przyglądających się festiwalowi z bliska (Łukasz Wójcicki ze specjalnym udziałem Krystyny Mazurówny) lub z daleka (Eva Klimackova).
Festiwalowa rodzina istnieje efemerycznie, ale i w sposób ciągły ? w pamięci i w następstwach inspiracji i wyborów. Ostatniego dnia festiwalu zapraszamy do poznania się w tej rodzinie bliżej i w inny sposób, niż pozwala na to chwilowe spotkanie na widowni; wkręćmy się w Impresskę ? fanaberię artystycznej psychoanalizy ciało/umysłu przygotowaną specjalnie na dwudziestą edycję festiwalu. Spędźmy razem cały dzień: od śniadania po ostatnie chwile przed snem!
Kuratorka: Joanna Szymajda
Koncepcja: Hanna Raszewska-Kursa + Ciało/Umysł
Komisja Selekcyjna: Małgorzata Haduch, Irmina Kalotka, Paweł Kamiński, Katarzyna Orzeszek-Koroblewska, Joanna Szymajda
Kierownictwo produkcji: Irmina Kalotka, Olga Kozińska
OPIS WYDARZEŃ:
Oprowadzanie performatywne:
Oprowadzanie performatywne po wystawie Impress me!
TranSitIon
improwizacja strukturalna oparta na procesie Body-Mind Centering
Choreografia: Iwona Olszowska
Wykonanie: Iwona Olszowska, Paweł Konior
Muzyka: Marcin Janus
Stan przejścia, zmiany, reakcji? rezonowanie, oddziaływanie?
Sfera trwania, przemiany
Podążanie ciała i umysłu
Bycie w przestrzeni fal, ich różnorodności, podróż w nastrój, ocean przestrzeni, jonosferę?
trans ? obecność ? wibracja
Usiąść przed podróżą
Zanurzyć się?
dotrzeć plus minus do?
One Man Festival
wykład-instala(k)cja performatywna
pomysł, choreografia, performans ? Łukasz Wójcicki
konsultacje choreo-dramaturgiczne ? Ola Osowicz
z gościnnym udziałem Krystyny Mazurówny (TBC)
Proponowana akcja to miks artystyczny form i języków charakterystyczny dla festiwalu C/U, ale przede wszystkim zwrócenie uwagi na ?rozbranżowienie? osób zajmujących się tańcem i choreografią, sięgających do środków wyrazu z innych sztuk performatywnych. Pojawia się tu również potrzeba prywatnej odpowiedzi na pytanie, jak bardzo muszę przekroczyć swój taniec i choreografię, żeby sprostać coraz bardziej multidyscyplinarnym wyzwaniom konkursów, grantów i stypendiów.
Open Laborartory
laboratorium choreograficzne
Open Laborartory ma na celu przepracowanie wybranych tematów i zagadnień z dwudziestu lat festiwalu w formie ?eksploracji dokumentalnej?. To rewizja historii festiwalu z punktu widzenia dzisiejszej sytuacji oraz aktualnych różnic i propozycji choreograficznych, społecznych i politycznych. Rezultat tej wymiany i poszukiwań pomiędzy trójką performerek może przybrać formę score performance z wykorzystaniem m.in. badań poprzez ruch, ustawień improwizacyjnych, dyskusji, notatek, zdjęć, dialogu między performerkami.
Pomysł: Eva Klimackova
Wykonanie: Eva Klimackova, Iwona Olszowska, Aleksandra Bożek-Muszyńska
Jutro Impresska
Jutro Impresska to wspólny projekt i polityczny manifest kolektywu Centrum w Ruchu i choreografki La Ribot. Angażuje dziesięć choreografek wierzących we wspólnotę tworzenia ? spotkanie, wymianę, wsparcie, w pracę artystyczną, której wartość nie zależy od instytucjonalnej reprezentacji (projekt nie uzyskał wsparcia MKDNiS). Wierzymy, że mimo pandemii i braku wsparcia finansowego mamy moc tworzyć razem przestrzeń obecności i wypowiedzi dla kobiecego ciała. Tworzymy dzięki otrzymaniu dotacji lub pomimo jej braku.